هورمونها یک رایجترین علل بروز عفونت ادراری در دوران بارداری هستند. تغییر در هورمونها همچنین میتواند به ریفلاکس وزیکوورترال منجر شود، وضعیتی که در آن اسید معده شما از مثانه به سمت کلیهها برگردد. دیگر علت عفونت ادراری در زنان مصرف انواع خاص وسایل پیشگیری از بارداری است نظیر استفاده از اسپرم کش و دیافراگم. علاوه بر این فرد ممکن است علائم دیگر مرتبط با عفونت مجاری ادراری را هم داشته باشد مانند: نیاز به ادرار مکرر و ناگهانی، احساس درد یا سوزش حین ادرار، بوی زیاد ادرار و رنگ کدر آن و مشاهده خون در ادرار. برای عفونتهای دستگاه ادراری، بهتر است سبزیجات، میوهها و دیگر گیاهان به شکل چای مصرف شوند. توت خشک یک ماده غذایی تقویتی است که به طور موثر حجم خون را افزایش می دهد و می توانید آن را به عنوان مکمل غذایی مصرف کنید. علائم سنگ کلیه به طور معمول شامل درد شدید در ناحیه کمر و پهلو و دردی که به پایین شکم و کشاله ران انتشار پیدا می کند، می باشد. یک مشکل پزشکی زمینه ای مانند دستگاه ادراری نامناسب می تواند باعث شود شما به طور مکرر به عفونت کلیه مبتلا شوید.

اگر هر گونه علائم مربوط به عفونت کلیه مشاهده شود، بلافاصله نیاز به دریافت مراقبتهای پزشکی وجود دارد. سپتیسمی همیشه یک اورژانس پزشکی است. توصیه میشود که هر روز یک لیوان آب گرم را آماده کنید و آب یک لیمو تازه را در لیوان بریزید. عفونتهای دستگاه ادراری بسیار رایج هستند و میتوان گفت که حدودا از هر ۵ زن، ۱ نفر در طول زندگی خود دچار این عفونتها میشود. فعالیت جنسی: حرکت آلت تناسلی شریک زندگی بر روی دستگاه تناسلی شما میتوانند باکتریهای نزدیک واژن را به مجرای ادرار منتقل کنند. اشریشیا کلی و سایر باکتریهای حاصل از مدفوع: E. Coli شایعترین علت عفونت ادراری است و اگر در هنگام استفاده از دستمال توالت (بعد از استفاده از سرویس بهداشتی) از جلو به عقب استفاده نکنید میتواند از راست روده به مجرای ادرار حرکت کند. شلوار جین تنگ یا سایر لباسهای تنگ و چسبان، رطوبت را در آلت تناسلی نگه میدارند و محیط مناسبی برای رشد باکتری فراهم میکنند. در فاز حاد عفونت ادراری،در کودکانی که اختلا ل در نحوه ادرارکردن دارند مثلا دچار ریزش مداوم ادرار در لباس زیر هستند ،در کودکانی که عودهای مکرر دارند و در کودکانی که مثانه عصبی دارند توصیه نمیشود .در سایر موارد هم باید احتیاطهای لازم مانند دوش گرفتن قبل و بعد از شنا ،عدم استفاده از استخرهای کوچک یا غیر استریل ،عدم نشستن در اطراف استخر رعایت شود.

اگر فکر میکنید ممکن است دچار عفونت ادراری شوید، به پزشک خود اطلاع دهید زیرا به منظور زیرنظر داشتن سلامتی شما و کودک لازم است اقداماتی انجام شوند. در حقیقت از هر 10 نفر یک نفر در زندگی خود سنگ کلیه را تجربه می بهترین متخصص کلیه تهران کند. یک مطالعه در سال 2003 نیز بر روی 141 دختر بررسی شد و نشان داد که مصرف کم مایعات و تکرر ادرار هر دو با UTI های مکرر مرتبط هستند. برخی شواهد نشان میدهد که افزایش دریافت ویتامین C میتواند از ابتلا به عفونت ادراری محافظت کند. این مطالعه نشان داد که ویتامین C دارای یک اثر محافظتی است و خطر ابتلا به عفونت ادراری را در افرادی که ویتامین C مصرف میکنند، کاهش میدهد. این نشان میدهد که چه نوع باکتری در ادرار وجود دارد. نگاهی به مطالعات طب سنتی نشان می دهد راهکارهای متعددی برای درمان مشکلات کلیوی وجود دارد که افراد می توانند به صورت هدفمند و هوشمندانه برای ارتقا سلامتی خود از آنها استفاده نمایند.

در این قسمت قصد داریم 8 مورد از مهمترین روشهای درمان خانگی سوزش ادرار که از سوی مسئولین نیز مورد تأیید قرار گرفته است را معرفی کنیم. استرپتوکوک گروه B: بسیاری از زنان این باکتری را در روده بزرگ و واژن خود دارند که میتواند باعث عفونت ادراری شود و زنان میتوانند آن را به نوزادان خود منتقل کنند. اما میتوانند در حین رابطه جنسی یا هنگامی که بعد از رفتن به سرویس بهداشتی، پاک میکنند به واژن منتقل شوند و آن زمانی است که مشکلی وجود دارد. جنس مونث: به دلیل اینکه طول مجرای ادراری در خانمها کوتاهتر از آقایان میباشد و فاصله مجرای ادراری با واژن و مقعد کم است خانمها نسبت به آقایان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ادراری و بالطبع عفونت کلیه هستند. سنگ های اسید اوریک: سنگ های اسید اوریک می توانند در افرادی که به دلیل اسهال مزمن یا سو جذب مایعات زیادی از دست می دهند، کسانی که رژیم غذایی پرپروتئین می خورند، و افراد مبتلا به دیابت یا سندرم متابولیک تشکیل شوند. سعی کنید ضمن مصرف آب فراوان در طول روز حتما از میوهها و سبزیجات آبدار نیز در رژیم غذایی خود استفاده کنید. • همچنین میتوانید از پد گرم نیز استفاده کنید.

ترکیب دو قاشق چای خوری از جعفری و ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش برای آماده سازی این دمنوش کافی است. تهیه چای و دمنوش از گیاهان موثر در برابر عفونتها و مصرف منظم آن نیز میتواند در این فرآیند مفید باشد. برای خرید انواع دمنوش گیاهی از مهرگیاه اقدام به خرید نمایید. آلوئه ورا از گیاهان بسیار موثر در درمان سوزش و التهاب در هنگام ادرار است و می تواند مشکلات ادراری را کاهش دهد، این گیاه که به کارکرد درست کلیه کمک می کند بهتر است بیشتر به شکل نوشیدنی و آبمیوه مصرف شود تا جلوی تکرر ادرار را بگیرد. آگاهی از وضعیت طبیعی بدنتان، به شما کمک می کند تا از هرگونه تغییری در وضعیت سلامتی واژنتان آگاه شوید. بطور طبیعی روزانه مقداری مختصری پروتئین (حداکثر150 میلیگرم) از کلیه ها دفع شده و وارد ادرار میشود که این مقدار نرمال فرض میشود . این چای طبیعی یک ادرارآور مؤثری است و برای تحریک کلیه ها به دفع ادرار بسیار مناسب است.